Muhtarlarla görüşerek ev kadınlarına ulaşan ve bu kadınları okuma yazma kursundan iş başı eğitimlerine, psikolog hizmetinden kreş imkanına pek çok alanda destekleyen Taypa, sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda kadın çalışanlarını güçlendirmek için yatırım yapmaya devam ediyor.
Toplam 13.810 çalışanı ile başta tekstil sektörü olmak üzere; turizm, gayrimenkul, sağlık ve enerji sektörlerinde faaliyet gösteren Tay Grup şirketlerinden Taypa Tekstil, kadın istihdamı açısından örnek projelere imza atıyor.
Aynı zamanda sürdürülebilirlikte öncü şirketlerden olan Taypa’nın 7 sürdürülebilirlik hedefinden biri de kadın çalışanları güçlendirmek. Bu sebeple de işe alımlarda ev kadınları önceliklendiriliyor ve işe alınan kadın çalışanlar çeşitli eğitimlerle destekleniyor.
Silivri, Ergene ve Bolu’da fabrikaları bulunan Taypa’nın yüzde 70’i kadın olmak üzere 2.500’ün üzerinde çalışanı bulunuyor.
MUHTARLARLA GÖRÜŞTÜLER
Bolu ve İstanbul Değirmenköy’de muhtarlarla görüşerek 60 köyden toplam 950 ev kadınını istihdam eden Taypa; işe alım programı kapsamında çalışanlarına eğitim vererek yetiştiriyor.
İşe aldıkları kadınlara okuma yazma kursundan kreş imkanına pek çok destek sağladıklarını söyleyen Taypa İK ve Sürdürülebilirlik Direktörü Hayri Özsüt, “İşe alımlarda aslında en büyük potansiyel gördüğümüz kişiler ev kadınları. Diyoruz ki ‘Gel sigortalı işin olsun hem ev ekonomisine hem topluma katkın olsun’. Biz okuma yazma bilmeyenleri de işe alıyoruz. Onlara okuma yazma kursu veriyoruz. Kadın istihdamı açısından Türkiye’de çok önemli bir seviyedeyiz. Mesela bir fabrikamızda aynı anda 50-55 çalışanımız annelik iznine çıkmış durumda. Bolu’da 95 çocuğumuz, Silivri’de 32, Çorlu’da 23 çocuğumuz kreşte. O bölgenin en değerli, en güvenilir kreşini araştırıyoruz. Daha sonra Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü’nden bu kreşle ilgili gözlemlerini öğreniyoruz. Kreş desteğini her lokasyonda ve hiçbir ayrım gözetmeden, şart koşmadan veriyoruz. Kreşte çocuklarımıza sürprizler yapıyoruz, 23 Nisan, 29 Ekim, 10 Kasım gibi özel günlerde, mezuniyet törenlerinde onları motive edebilmek için biz de yönetim seviyesinden katılım sağlıyoruz” diyor.
KARİYER İMKANI SUNUYORLAR
Taypa, fabrika içindeki tüm prosesleri de 1’den 6’ya kadar numaralandırarak her bir prosesin eğitim ve ücretlendirmesini farklılaştırıyor. Bu sayede fabrikalarda çalışan mavi yaka için de bir kariyer planı sunuluyor.
Şirket bünyesinde yer alan verimlilik ekibi 3 ayda bir insan kaynaklarına üretimdeki rotasyon taleplerini iletiyor ve insan kaynakları da prosesin zorluk derecesine göre eğitim sürecini başlatıyor. Şirkette 1. gruptan 6. gruba geçmiş 190 kişi bulunuyor.
KADINLARA STRES YÖNETİMİ EĞİTİMİ
Kadın çalışanları için fabrikalarında psikolog desteği de sunan Taypa’da, kendi müşterileri PVH iş birliğinde kadınlara özel Personal Achievement and Career Enhancement (PACE) yani ‘Kişisel Gelişim ve Kariyer Geliştirme’ eğitimleri veriliyor. 2007 yılında GAP tarafından başlatılan bu eğitim programı tekstil ve hazır giyim çalışanı kadınlar için tasarlanmış.
Eğitimde 3 temel konu başlığı yer alıyor; ‘iletişim’, ‘problem çözme ve karar verme’ ile ‘zaman ve stres yönetimi’. Eğitimin temel amacı kadının kendini geliştirmesi, iş ve özel yaşamla arasındaki dengeyi kurabilmesi. Eğitimlerde problemlerin hayatın bir parçası olduğu, çözüm yolları, bir kadın olarak evde, işte, özel hayatta üstlenilen sorumluluklar ve stresin nasıl yönetebileceği anlatılıyor.
Eğitimler, rol oyunlarıyla aktif bir şekilde veriliyor. Örneğin çalışanlar eğitimlerde ‘eş’ ve ‘kayınvalide’ rollerine bürünüp yaşanan bir sorunu canlandırıyorlar.